Akredytacja Erasmus 2021 - 2027 - Europejski Plan Rozwoju Szkoły
Cel 1.
Podniesienie kompetencji językowych nauczycieli oraz kadry zarządzającej w celu utworzenia klas dwujęzycznych, czego efektem będzie podniesienie kompetencji językowych uczniów.
Jako placówka edukacyjna zwracamy największą uwagę na obszar kształcenia naszych uczniów i podniesienie wyników nauczania poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod i narzędzi, stałe podnoszenie kwalifikacji kadry edukacyjnej, modyfikowanie programów nauczania i angażowanie uczniów do pracy w projektach, które uczą samodzielności i współpracy. Chcemy podnieść poziom nauczania języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego poprzez wprowadzanie metody CLIL na lekcjach różnych przedmiotów. Kolejny obszar wymagający uwagi to kadra pedagogiczna i zarządzająca. Brak znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym zamyka przed nauczycielami możliwość udziału w szkoleniach zagranicznych, chociażby online, oraz w międzynarodowych projektach edukacyjnych. Podnoszenie kwalifikacji językowych to jeden z etapów przygotowań do pracy w klasach dwujęzycznych.
Harmonogram
Rok szkolny 2022/2023:
- powołanie zespołu oraz koordynatora projektu dotyczącego wprowadzenia nauczania dwujęzyczne, opracowanie terminarza,
- udział członków zespołu w szkoleniach Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
- uczestnictwo nauczycieli przedmiotowych w kursach językowych.
Rok szkolny 2023/24:
- uzyskanie akceptacji prawnej przez organ prowadzący do wprowadzenia pilotażowo nauczania dwujęzycznego w klasach VII,
- zdobycie certyfikatów językowych przez nauczycieli.
Mierzenie postępu
1. Dyrektor szkoły oraz koordynator będzie monitorował zakres przygotowań, postęp i terminarz podejmowanych przedsięwzięć w cyklu miesięcznym.
2. Uczestnicy zespołu będą zobligowani do składania sprawozdań z realizacji zadań.
3. Nauczyciele podnoszący poziom znajomości języka angielskiego zostaną zobowiązani do przedłożenia odpowiednich zaświadczeń i certyfikatów językowych.
Cel 2.
Kontynuacja i rozwój umiejętności cyfrowych w zakresie kodowania i robotyki.
Roboty zakupione do realizacji zadań poprzedniego projektu realizowanego w latach 2018/2020 będą bazą do prowadzenia edukacji cyfrowej w zakresie kodowania. W planach szkoły jest poszerzanie oferty edukacyjnej w tym zakresie, szkolenia nauczycieli i uczniów. Konieczne jest zgromadzenie większej liczby nowych urządzeń w celu wprowadzenia robotyki jako dodatkowego przedmiotu, począwszy od klas nauczania zintegrowanego.
Harmonogram
1. Rok szkolny 2022/23 - opracowanie programu nauczania robotyki w klasach1-3, - zatwierdzenie realizacji programu przez organ prowadzący oraz radę pedagogiczną, - zdobycie kwalifikacji dydaktycznych do nauki robotyki przez nauczycieli prowadzących te zajęcia, - zakup odpowiedniego sprzętu;
2. Rok szkolny 2024/25 - wprowadzenie robotyki jako przedmiotu dodatkowego w klasach nauczania zintegrowanego, a w perspektywie kontynuacja w starszych klasach
Mierzenie postępu
Dyrektor szkoły na bieżąco będzie monitorował przebieg działań przygotowawczych, zadba o zakup sprzętu dydaktycznego (np. roboty, oprogramowanie), będzie wspierał proces zdobywania kwalifikacji przez nauczycieli, a po wprowadzeniu tego przedmiotu będzie monitorował ten proces dydaktyczny. Nauczyciele przedstawią świadectwa zdobytych kwalifikacji,opracują i zaprezentują do zatwierdzenia program nauczania robotyki, na bieżąco będą uczestniczyć w procesie gromadzenia środków i pomocy dydaktycznych. Przeprowadzą też zajęcia otwarte dla rodziców i innych nauczycieli celem popularyzacji nauczania cyfrowego.