Plan pracy i kalendarz imprez - 2018/2019
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ,
WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ
na rok szkolny 2018 / 2019,
zatwierdzony
przez RADĘ PEDAGOGICZNĄ
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2
im. Ignacego Jana Paderewskiego w Staszowie
w dniu 17 września 2018 r.
Plan Pracy Szkoły opracowano na podstawie:
1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2017r,poz.59)
2. Rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół
(DZ.U.2001r nr.61 poz.624 2002.09.01. z późniejszymi zmianami).
3. Rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017r w sprawie organizacji roku szkolnego (DZ.U.2017 poz.1603).
4. Uchwała Nr XLI/361/17 Rady Miejskiej w Staszowie z dnia 27 marca 2017r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe, na okres od dnia września 2017r. do dnia 31 sierpnia 2019r.
5. Zarządzenie MEN z 8 kwietnia1997r. w sprawie zadań nauczycieli którym powierzono stanowiska kierownicze w szkole.
6. Kalendarza roku szkolnego 2018/2019.
7. Kalendarza imprez Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Staszowie.
8. Priorytetów MEN i Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2018/2019.
9. Wniosków z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły z poprzedniego roku szkolnego 2017/2018.
Charakterystyka Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2
im. Ignacego Jana Paderewskiego w Staszowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie znajduje się przy ul. Niepodległości 4, 28 – 200 Staszów. Tel./Fax 15 864 41 49. Szkoła leży w powiecie i gminie Staszów. Organem prowadzącym dla Zespołu Szkół jest Gmina Staszów. Organem pedagogicznym jest Świętokrzyskie Kuratorium Oświaty w Kielcach.
E–mail szkoły - sekretariat212@wp.pl Strona internetowa szkoły podstawowej
– zs2.sztaszow.pl Strona internetowa gimnazjum - www.gim2.miastostaszow.pl
Funkcję dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Staszowie pełni dr Dariusz Kubalski.
Wicedyrektorami szkoły są:
-
mgr Rafał Konat ,
-
mgr Joanna Cieśla.
W roku szkolnym 2018/2019 w Zespole Szkół od 03.09.2018 w 31 oddziałach uczy się 686 uczniów. W szkole podstawowej w 27 oddziałach uczy się 592 uczniów, w klasach I-III uczy się 201 uczniów, a w klasach IV – VIII - 391. W oddziałach gimnazjalnych w oczterech oddziałach jest uczniów. Uczniowie uczą się w zdecydowanej większości na pierwszą zmianę. Zajęcia rozpoczynają się codziennie o godzinie 8.00 a kończą najpóźniej o godzinie 15.45, (tylko nieliczne klasy II c i I d - kończą o 14,55). Uczniowie dojeżdżający zawsze uczęszczają na pierwszą zmianę (dla nich tworzone są oddziały klasowe „A” w szkole podstawowej, a w odziałach gimnazjalnych „A , B” i kończą zajęcia najczęściej o godzinie 14.05. Autobusy rozwożą uczniów do domu każdego dnia tygodnia od godziny 14.10.
W Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 z początkiem roku szkolnego zatrudnionych jest 69 nauczycieli i 26osób obsługi i administracji szkolnej.
W szkole podstawowej pracuje 68nauczycieli (bez dyrektora), w tym:
-
dyplomowanych – 61,
-
mianowanych – 3,
-
kontraktowych – 3,
-
stażystów – 0,
-
bez stopnia awansu zawodowego – 1
-
W skład obwodu Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 wchodzą następujące ulice i miejscowości: Armii Krajowej, gen. Józefa Bema, Beskidzka, Bieszczadzka, Cmentarna, gen. Jarosława Dąbrowskiego, Górska, Jagiellońska, Jałowcowa, Jana Pawła II, Jasna, Jodłowa, Jurajska, Karkonoska, Karpacka, Kielecka, Konwaliowa, Kościelna, Langiewicza, Legionów Polskich, 11 Listopada, Łącznik, Łysogórska, Maleniec, Małopolska Na Kępie, Niepodległości, Ogrodowa, Opatowska, Partyzantów, Piastowska, Pienińska, Pocieszka, Podgórska, Poziomkowa, Powstańców Styczniowych, Poziomkowa, Ignacego Raczyńskiego, Radzików, Rajska, Rakowska, Rzeczna, Rzeszowska, Sandomierska, gen. Władysława Sikorskiego Słoneczna, Słowiańska, Staromiejska, Staszica, Sosnowa, Spokojna, Sudecka, Świętokrzyska, Tarnobrzeska, Tatrzańska, Topolowa, Romualda Traugutta, Wiosenna, Witosa, Wrzosowa, Wschodnia, Józefa Wybickiego, Zamojska, Źródlana.
W skład obwodu oddziałów gimnazjalnych prowadzonych w Publicznej Szkole Podstawowej im. Ignacego Jana Paderewskiego wchodzą następujące ulice i miejscowości: Armii Krajowej, gen. Józefa Bema, Beskidzka, Bieszczadzka, Cmentarna, gen. Jarosława Dąbrowskiego, Górska, Jagiellońska, Jałowcowa, Jana Pawła II, Jasna, Jodłowa, Jurajska, Karkonoska, Karpacka, Kielecka, Konwaliowa, Kościelna, Langiewicza, Legionów Polskich, 11 Listopada, Łącznik, Łysogórska, Maleniec, Małopolska Na Kępie, Niepodległości, Ogrodowa, Opatowska, Partyzantów, Piastowska, Pienińska, Pocieszka, Podgórska, Poziomkowa, Powstańców Styczniowych, Poziomkowa, Ignacego Raczyńskiego, Radzików, Rajska, Rakowska, Rzeczna, Rzeszowska, Sandomierska, gen. Władysława Sikorskiego Słoneczna, Słowiańska, Staromiejska, Staszica, Sosnowa, Spokojna, Sudecka, Świętokrzyska, Tarnobrzeska, Tatrzańska, Topolowa, Romualda Traugutta, Wiosenna, Witosa, Wrzosowa, Wschodnia, Józefa Wybickiego, Zamojska, Źródlana, oraz miejscowości: Dobra, Kopanina, Łaziska, Mostki, Poddębowiec, Podmaleniec, Sztombergi.
W Szkole funkcjonuje świetlica szkolna, której kierownikiem jest mgr Ewa Pawlik – Witaszek. W świetlicy szkolnej zatrudnionych jest 2 nauczycieli świetlicy szkolnej na pełnym etacie oraz 3nauczycieli w niepełnym wymiarze godzin. Świetlica szkoły podstawowej pracuje od godziny 6.45 do godziny 16.00. W tym roku zapisanych jest do świetlicy około ......... uczniów. Nauczyciele świetlicy pracują zgodnie z Rocznym Planem Pracy opracowanym przez wszystkich wychowawców świetlicy i kierownika świetlicy.
W Szkole zatrudnionych jest dwóch pedagogów szkolnych mgr Renata Łagosz i mgr Anna Dudajek. Nauczyciele – pedagodzy urzędują na II piętrze szkoły w wyznaczonych przez siebie godzinach, zaakceptowanych przez dyrektora szkoły. Rodzice z pedagogami mogą się spotkać do południa i w godzinach popołudniowych.
W Szkole jest także kuchnia szkolna, która przygotowuje każdego dnia około 300 dwudaniowych obiadów dla uczniów i nauczycieli. Aktualny koszt pełnego obiadu dla dziecka wynosi 3 zł. W kuchni zatrudnionych jest 5 osób, tj. kucharka, intendent oraz 4 osoby pomocy kuchennej. Zgodnie z Projektem Organizacyjnym na terenie Szkoły odbywają się różnorodne zajęcia pozalekcyjne dla zainteresowanych i potrzebujących pomocy uczniów:
-
zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla klas I-III,
-
zajęcia dydaktyczno wyrównawcze dla uczniów klas IV – VI,
-
koła przedmiotowe (matematyczne, językowe, informatyczne, i inne organizowane przez nauczycieli dla uczniów zdolnych mających trudności w nauce),
-
koło informatyczno- dziennikarskie,
-
zajęcia zespołów korekcyjno-kompensacyjnych,
-
zajęcia rewalidacyjne,(po 2 godziny dla ucznia objętego takim nauczaniem),
-
zajęcia wyrównawcze dla dzieci romskich,
-
zajęcia wyrównawcze dla dzieci powracających z zagranicy,
-
nauczanie indywidualne uczniów,
-
zajęcia sportowe (SKS).
Koła przedmiotowe prowadzone są nieodpłatnie przez nauczycieli
w ramach 40 godzinnego tygodnia pracy.
Funkcjonowanie Szkoły Podstawowej nr 2 w Staszowie opiera się na:
-
Statucie Zespołu Szkół Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego i Publicznego Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego i Publicznego Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie Pracy Zespołu Szkół nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie Rady Rodziców Zespołu Szkół nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie Samorządu Uczniowskiego Publicznej Szkoły Podstawowej im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Samorządu Uczniowskiego Publicznego Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Strategii działań wychowawczych zapobiegawczych oraz interwencyjnych Zespołu Szkół Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego .
-
Programie Wychowawczo - profilaktycznym Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie z załącznikami:
-
Planem pracy Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie i Kalendarzem Imprez w Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie dyżurów Nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie - Zasady i kryteria rekrutacji do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Wewnętrznego Systemu Oceniania uczniów w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Wewnętrznego Systemu Oceniania zachowania uczniów w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Wewnętrznego Systemu Oceniania uczniów w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie Wewnętrznego Systemu Oceniania zachowania uczniów w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Regulamin wyboru Prymusa w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulamin wyboru Prymusa w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Regulamin wyboru sportsmenki i sportsmena w Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego i Publicznym Gimnazjum nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie – Zasadach pracy z uczniem dyslektycznym.
-
Wewnątrzszkolnym Regulaminie udzielania pomocy materialnej w formie „Wyprawki szkolnej”.
-
Regulaminie Biblioteki Publiczne Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Świetlicy Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Świetlicy Publicznego Gimnazjum Nr 2 w Staszowie.
-
Regulaminie Wycieczek Szkolnych Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie dowozu uczniów w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie przyznawania środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
-
Regulaminie – Ocenianie pracy nauczyciela w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Staszowie.
-
Regulamin stołówki szkolnej PSP Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie Tworzenia i Podziału Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. I. J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie przyznawania świadczeń w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli PSP Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie - Zasady i normy przydzielania pracownikom PSP Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie, środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego, narzędzi i materiałów, napojów i środków utrzymania higieny osobistej.
-
Regulaminie - Polityka bezpieczeństwa informacji w PSP Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Regulaminie wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołachi placówkach oświatowych przez Gminę Staszów oraz wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego i szczegółowych zasad jego przyznawania.
-
Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego w PSP Nr im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Uchwałach Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
-
Zarządzeniach Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. I.J. Paderewskiego w Staszowie.
Powyższe przepisy prawa szkolnego będą zmieniane, uaktualniane
w roku szkolnym 2018/2019 i dostosowywane do obowiązujących przepisów prawa oświatowego.
1. PLAN PRACY
/KALENDARIUM/
WRZESIEŃ 2018r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1. |
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. |
Akademia na placu szkolnym. |
dyrekcja szkoły |
03.09.2018r. |
2. |
Dopracowanie planu lekcji dla poszczególnych klas, |
Ułożenie planu |
dyrekcja szkoły |
do 07.09.2018r. |
3. |
Aneks nr 1 do arkusza organizacji szkoły, dopracowanie przydziału czynności dla nauczycieli. |
Porównanie aktualnego stanu zatrudnienia |
dyrekcja szkoły |
do 11.09. |
4. |
Złożenie wniosków w Urzędzie Miasta i Gminy Staszów |
Złożenie wniosków. |
dyrektor szkoły |
do 21.09. |
5. |
Złożenie wniosków w Urzędzie Miasta i Gminy Staszów do projektu budżetu na nowy rok budżetowy. |
Złożenie wniosków. |
dyrekcja szkoły |
między 10.09 |
6. |
Przyjmowanie wniosków |
Złożenie wniosków przez rodziców |
dyrekcja szkoły, sekretarz szkoły |
do 14.09. |
7. |
Sporządzenie sprawozdań GUS-u, Z – 05 badanie popytu na pracę, S – 07, S-09, S – 15, M-01 zasoby mieszkaniowe i inne. |
Aktualizacja, |
kierownik administracyjno- |
Zgodnie |
8. |
Przekazanie aktualnych danych SIO do organu prowadzącego. |
Aktualizacja, |
dyrektor szkoły, kierownik administracyjno– gospodarczy, nauczyciel informatyki przeszkolony |
do 14.09. |
9. |
Przygotowanie księgi uczniów, dziennik elektroniczny. |
Wpis aktualnych danych. |
sekretarz szkoły, nauczyciele |
do 21.09. |
10. |
Złożenie wniosków przez nauczycieli rozpoczynających staż. Przydział opiekunów stażystom i nauczycielom kontraktowym. |
Według przepisów rozporządzenia w/s awansu zawodowego Złożenie wniosków |
nauczyciele rozpoczynający staż, dyrektor szkoły |
Nauczyciel kontraktowy do 14.09. stażysta |
11. |
Złożenie projektów planu rozwoju przez nauczycieli. Zatwierdzenie planów rozwoju. |
Według przepisów rozporządzenia Złożenie projektów w sekretariacie szkoły. |
nauczyciele rozpoczynający staż, dyrektor szkoły |
nauczyciel kontraktowy |
12. |
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły i przekazanie go do wiadomości radzie pedagogicznej i radzie rodziców. Opinia rady pedagogicznej o planie lekcji |
Rada pedagogiczna |
dyrektor szkoły |
do 14.09. |
13. |
Przyjmowanie wniosków |
Wnioski składają rodzice w sekretariacie szkoły lub Urzędzie Miast i Gminy Staszów. |
dyrektor szkoły, sekretarz szkoły |
do 14.09 |
14. |
Ubezpieczenie uczniów |
Podpisanie umowy |
dyrekcja, wychowawcy, sekretarz |
do 30.09. |
15 |
Powołanie komisji konkursów przedmiotowych w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 |
Zarządzenia dyrektora szkoły wynikające |
dyrektor szkoły |
do 30.09. |
16 |
Rocznica września. |
Okolicznościowe lekcje wychowawcze. |
nauczyciele poloniści, nauczyciele historii, wychowawcy klas |
w dniach września |
17 |
Dzień Chłopaka |
Imprezy klasowe |
wychowawcy klas, Samorządy Uczniów PSP |
wybrany dzień września |
18 |
Zebrania z rodzicami, podanie wymagań edukacyjnych dla poszczególnych przedmiotów, sposobów sprawdzania wiedzy, jej oceniania i oceniania zachowania. Omówienie regulaminów WSO, zasad współpracy. Wybory Rad Oddziałowych i po jednym przedstawicielu Rad do Rady Rodziców Szkoły. |
Wywiadówki |
wychowawcy klas |
w dniach września, wg potrzeb i ustaleń (do 28 .09.) |
19 |
Ustalenie listy uczniów, dla których można dostosować warunki sprawdzianu lub egzaminu, na podstawie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznych. |
Zebranie opinii |
pedagog szkoły, wychowawcy klas |
do 30.09 |
20 |
Przekazanie zaktualizowanych danych SIO do organu prowadzącego. |
Aktualizacja, |
dyrektor szkoły, kierownik administracyjno gospodarczy, nauczyciel informatyki przeszkolony |
do 30.09. |
21 |
Zatwierdzenie projektów planu rozwoju zawodowego lub zwrócenie ich nauczycielom do poprawy. |
Rozmowa |
dyrektor szkoły |
do 30.09. |
22 |
Decyzje w sprawie zwolnienia z nauki języka obcego, wychowania fizycznego na wniosek rodziców. |
Wydanie decyzji |
dyrektor szkoły, sekretarz |
do 30.09. |
23 |
Zebranie Rady Rodziców - wybory. |
Wybory prezydium rady, przewodniczącego i komisji rewizyjnej. |
dyrektor szkoły |
do 30.09. |
24 |
Zgłoszenie szkoły udziału w konkursach przedmiotowych |
Przesłanie oświadczenia do KO Kielce |
dyrektor szkoły |
do 30.09. |
25 |
Opracowanie projektu budżetu szkoły na 2019r
|
Zbieranie danych |
dyrektor szkoły, księgowi |
do 30.09 |
PAŹDZIERNIK 2018 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1. |
Złożenie projektu budżetu Złożenie wniosku o środki na doskonalenie zawodowe nauczycielina podstawie wieloletniego planu doskonalenia nauczycieli |
Opracowany projekt przedłożyć |
dyrektor szkoły, księgowa |
01.10. |
2. |
Przyznanie nagród dla wyróżniających się nauczycieli. Zaopiniowanie nagród |
Spotkanie w szkole |
dyrektor szkoły |
do 10.10. |
3. |
Dzień Edukacji Narodowej. |
Akademia w szkole. |
dyrektor szkoły, nauczyciele |
12.10.2018 r. |
4. |
Dostosowanie warunków i form egzaminów do indywidualnych potrzeb uczniów |
Zebranie od uczniów i rodziców stosownych podań i opinii poradni psychologiczno |
wychowawcy klas VIII szkoły podstawowej |
Do 15 października |
LISTOPAD 2018 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1 |
Święto Zmarłych |
Audycja przez radiowęzeł szkolny w wybrany dzień, wizyty na cmentarzu. |
wychowawcy klas, katecheci |
31 pażdziernika |
2. |
Święto Szkoły – rocznica nadania szkole imienia 100, rocznica Odzyskania Niepodległości przez Polskę. (dzień wolny od zajęć dydaktycznych.
|
Tydzień związany |
dyrekcja szkoły, nauczyciele języka polskiego, historii i sztuki, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy |
09 listopada (piątek) po południu (lekcje skrócone) |
3. |
Ślubowanie uczniów klas I szkoły podstawowej. |
Akademia w szkole, występy pierwszoklasistów PSP |
wychowawcy uczniów klas I szkoły podstawowej |
09 listopada (piątek) |
4. |
Andrzejki. |
Imprezy klasowe, audycje przez radiowęzeł szkolny, dyskoteki |
wychowawcy klas, samorządy uczniów szkoły podstawowej |
do 30 listopada |
5. |
Informacja pisemna do rodziców (prawnych opiekunów) uczniów o dostosowaniu warunków i form przeprowadzanych egzaminów zewnętrznych. |
Oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji przyznanych słuchaczowi dostosowań. |
Dyrektor szkoły. |
do 20.11 |
6. |
Złożenie wniosku o środki na doskonalenie nauczycieli |
Złożenie wniosku |
Dyrektor szkoły |
do 28.11 |
7. |
Przygotowanie i przesłanie do OKE list uczniów przystępujących do egzaminu gimnazjalnego |
Przesłanie do OKE list uczniów z gimnazjum w formie elektronicznej. |
Nauczyciele – administratorzy pracowni internetowych |
do 30.11 |
8. |
Rezygnacja rodzica (prawnego opiekuna) z prawa przystąpienia do egzaminu zewnętrznego w warunkach i formach dostosowanych do dysfunkcji dziecka. |
Złożenie wniosku na piśmie. |
Pedagodzy, wychowawcy. |
do 23.11 |
9. |
Przygotowanie i przesłanie do OKE list uczniów do egzaminu gimnazjalnego. Zgłoszenie dostosowania warunków i form sprawdzianu |
Sporządzenie stosownych list według programu„Hermes” |
wychowawcy klas III, pedagodzy |
do 30.11 |
GRUDZIEŃ 2018 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1 |
Mikołajki klasowe. |
Imprezy klasowe. Mikołaj w szkole. |
wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, |
06 grudnia |
2 |
Wigilia. |
Uroczysta kolacja. Jasełka w szkole |
katecheci, nauczyciele sztuki, nauczyciele |
18 grudnia. godz.16 |
3 |
Christmas traditions |
Audycja przez radiowęzeł szkolny |
Nauczyciele |
19 grudnia |
4 |
Poinformowanie uczniów |
Powiadomienie pisemne pocztą poleconą lub potwierdzenie |
|
Do 21 grudnia |
5 |
Zimowa przerwa świąteczna. |
Bez zajęć dydaktycznych, wychowawczych |
dyrekcja szkoły |
od 24.12.2018 (poniedziałek) do 01.01.2019 (wtorek). |
6 |
Kontrola finansów szkoły, magazynów w związku Opinia rady rodziców w sprawie budżetu szkoły na rok następny. |
Przegląd kont, rachunków, magazynu. |
dyrekcja szkoły, księgowa, intendent |
do 31 grudnia |
7 |
Pisemne zgłoszenie konieczności opracowania dostosowanych materiałów egzaminacyjnych dla ucznia z orzeczeniem potrzebie kształcenia specjalnego niepełno sprawnościami sprzężonymi. |
W formie pisemnej. |
Dyrektor szkoły. |
do 31 grudnia |
STYCZEŃ 2019 r. |
|||||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
|||
1. |
Dyskoteka noworoczna. |
Dyskoteka dla uczniów szkoły podstawowej (kl. IV -VI) |
samorząd uczniów, opiekun SU |
2019 styczeń |
|||
2. |
Dyskoteka noworoczna. |
Dyskoteka dla uczniów klas VII – VIII i oddziałów gimnazjalnych. |
samorząd uczniów, opiekun SU |
2019 styczeń |
|||
3. |
Przygotowanie planu urlopów dla pracowników niepedagogicznych. |
Sporządzenie planu urlopów. |
dyrektor szkoły |
do 30.01. |
|||
4. |
Zapoznanie uczniów i rodziców |
Rozmowy |
nauczyciele przedmiotów, wychowawcy klas. |
na dwa tygodnie przed klasyfikacją do 11.01.2019 |
|||
5. |
Zebranie od rodziców (prawnych opiekunów) uczniów pisemnej informacji o zmianie języka obcego nowożytnego wskazanego w deklaracji na inny język lub rezygnacji z przystąpienia do egzaminu z języka. |
Finaliści ,laureaci konkursów przedmiotowych |
Nauczyciele wychowawcy, pedagodzy |
do 11.01 2019 |
|||
6. |
Klasyfikacja półroczna uczniów szkoły podstawowej. Zatwierdzenie przez radę pedagogiczną wyników klasyfikacji śródrocznej. |
Rada pedagogiczna |
dyrektor szkoły, nauczyciele |
30 stycznia - środa |
|||
7 |
Ferie szkolne (ferie zimowe) |
Zajęcia zgodnie ze zgłoszeniem przez nauczyciela (zawody sportowe, kółka zainteresowań, konkursy itp.). Integracyjny bal karnawałowy. |
chętni nauczyciele PSP i (wolontariusze) |
od 14.01 – 27.01.2019r. |
|||
8 |
Komers gimnazjalny.
|
Bal gimnazjalny. Prezentacje artystyczne trzecioklasistów. |
wychowawcy klas III, rodzice, SU, nauczyciele wychowania fizycznego |
12.01.2019 sobota |
|||
9 |
Bal Karnawałowy |
Bal uczniów z klas I-III szkoły podstawowej oraz wychowanków świetlicy szkolnej |
nauczyciele wychowawcy uczniów klas I – III PSP oraz opiekunowie samorządu. |
11.01. 2019 -piątek |
|||
10 |
Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym – o puchar Dyrektora Zespołu Szkół |
Zawody sportowe. |
nauczyciele wychowania fizycznego PSP |
Styczeń- Luty 2019r. |
|||
11 |
Bal karnawałowy - integracyjny |
Bal uczniów OREW ze Staszowa |
pracownicy OREW,nauczyciele kształcenia specjalnego z PSP nr 2 |
14 stycznia |
|||
LUTY 2019 r. |
|||||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1 |
Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym – o puchar Dyrektora Zespołu Szkół |
Zawody sportowe. |
nauczyciele wychowania fizycznego PSP |
1.02.2019 |
2 |
Wywiadówki semestralne.
|
Spotkania |
nauczyciele wychowawcy, wicedyrektorzy, dyrektor szkoły, pedagodzy (obecni są wszyscy nauczyciele)Samorządy Uczniów i ich opiekunowie |
5i 6 luty 2019 r (wtorek, środa) |
3 |
Analiza potrzeb szkoły. |
Rozważenie potrzeb szkoły pod kątem zakupu pomocy dydaktycznych, mebli itp. |
dyrekcja szkoły |
Luty 2019 r. |
4 |
Analiza stanu bazy szkoły po feriach. |
Przegląd budynku. |
dyrektor szkoły |
Luty 2019 r. |
5 |
Posiedzenie plenarnepodsumowujące pracę |
Zebranie rady pedagogicznej. |
dyrektor szkoły, wicedyrektorzy |
26 lutego 2019 (wtorek) |
6 |
Przygotowanie wniosków |
Wnioski |
dyrektor szkoły, wicedyrektorzy, sekretariat szkoły |
Opinia rady pedagogicznej, według ustaleń kuratorium oświaty |
7 |
Powołanie zastępcy szkolnego zespołu egzaminacyjnego przed terminem egzaminu gimnazjalnego. |
Zarządzenie dyrektora szkoły. |
dyrektor szkoły |
Według ustaleń OKE Łódź |
8 |
Podanie do wiadomościkryteriów przyjęć kandydatów, spoza rejonu szkoły podstawowej. |
Zarządzenie dyrektora szkoły. |
dyrektor szkoły |
luty/marzec 2019. |
MARZEC 2019 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1 |
Powołanie komisji rekrutacyjnych uczniów do klas I w szkole podstawowej . |
Zarządzenie dyrektora szkoły. |
dyrektor szkoły |
marzec 2018r |
2 |
Powołanie szkolnego zespołu egzaminacyjnego – zespołów nadzorujących, na miesiąc przed egzaminem gimnazjalnym oraz egzaminem dla uczniów klas VIII. Egzamin dla uczniów klas gimnazjalnychw dniach 10, 11, 12 kwietnia. Egzamin dla uczniów klas VIII w dniach 15, 16, 17 kwietnia. |
Zarządzenie dyrektora szkoły. |
dyrektor szkoły |
miesiąc przed egzaminem gimnazjal – nym i egzaminem klas VIII do dnia 10 i 15 marca |
3 |
Dzień Dziewczyny i Kobiety. |
Imprezy klasowe. |
wychowawcy klas, samorządy uczniów, wychowawcy świetlicy |
8.03.2019. (piątek). |
4 |
Pierwszy Dzień Wiosny. Międzynarodowy Dzień Poezji. |
Imprezy klasowe, konkursy, pokazy, wyjazdy do kina, pokazy naukowe. Prezentacje projektów uczniów. |
dyrekcja szkoły, wszyscy nauczyciele, samorządy uczniowskie, świetlica |
21marzec 2019 (czwartek) |
5. |
Udział szkoły w Festiwalu Twórczości Szkół. |
Występy w SOK. |
nauczyciele sztuki, pozostali według zgłoszeń do udziału |
wg terminu SOK |
6. |
Dni otwarte w Szkole |
Spotkania |
dyrekcja szkoły, nauczyciele, samorządy uczniowskie, wychowawcy świetlicy |
wg planu |
7. |
Sprawozdanie ze sposobu wykorzystania środków na doskonalenie nauczycieli |
Pismo do Urzędu Miasta i Gminy. |
dyrektor szkoły |
do 31 marca 2019. |
8. |
Zebranie danych do bazy danych SIO. |
Aktualizacja danych. |
dyrektor szkoły, nauczyciel informatyk |
stan na |
9. |
Przekazanie kuratorowi oświaty uchwały rady pedagogicznej |
Tylko w przypadku wprowadzenia innowacji w szkole. |
dyrektor szkoły |
do 31 marca 2019. |
10. |
Ostateczny termin wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego tzw. „trzynastki”. |
Przelewy na konta osobiste pracowników. |
dyrektor szkoły, księgowa |
do 31 marca 2019. |
11. |
Wiosenny Turniej Mini Piłki Siatkowej o puchar Dyrektora Szkoły |
Zawody sportowe |
nauczyciele wychowania fizycznego PSP |
marzec/ |
KWIECIEŃ 2019 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1. |
Wiosenna przerwa świąteczna. |
Bez zajęć szkolnych. |
--------------------- |
od 18 do 23 kwietnia |
2. |
Przekazanie danych z baz danych do organów prowadzących (SIO). |
Uaktualnienie danych |
dyrektor szkoły, nauczyciel przeszkolony |
do 05.04. |
3. |
Egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum:
Egzamin przeprowadzany w klasach VIII PSP
|
Egzamin przeprowadzony
Egzamin przeprowadzany w klasach VIII PSP |
dyrektor szkoły |
10,11,12 kwietnia (środa, czwartek, piątek)
15,16,17 kwietnia (poniedziałek, wtorek, środa) |
4. |
Dni wolne od zajęć dydaktycznych, wychowawczych w szkole podstawowej |
j.w. |
j.w. |
|
5 |
Święto Ziemi. |
Audycje przez radiowęzeł, konkurs fotograficzny |
nauczyciele przyrody, biologii, geografii, sztuki. |
24 kwietnia (środa) |
6 |
Decyzje w sprawach kadrowych. Opracowanie arkusza organizacji szkoły na rok szkolny 2018/2019. |
Arkusz organizacji szkoły na rok 2018/2019. Rada pedagogiczna |
dyrektor szkoły |
30 kwietnia (wtorek) |
7 |
Święto Flagi Państwowej.
|
Audycja przez radiowęzeł, lekcje okolicznościowe. |
nauczyciele historii, wychowawcy klas. |
30 kwietnia |
MAJ 2019 r. |
||||||||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
||||||
1. |
226 Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja. |
Udział społeczności szkolnej |
opiekunowie samorządów uczniowskich, wychowawcy klas, nauczyciele historii |
3 maja |
||||||
2 |
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych w szkole. |
Zajęcia opiekuńcze w szkole . |
02 maja 2019 r (czwartek) |
|||||||
3 |
Tydzień Kultury Europejskiej. |
Imprezy ogólnoszkolne. |
opiekunowie Szkolnych Klubów Europejskich „”Korab” |
Między 06 (od poniedziałku do piątku) |
||||||
4 |
Poinformowanie uczniów i rodziców uczniów o przewidywanych ocenach niedostatecznych i obniżeniu oceny z zachowania. |
Powiadomienie pisemne pocztą poleconą lub potwierdzenie |
nauczyciele przedmiotów, wychowawcy klas |
miesiąc przed radą klasyfikacyjną, do |
||||||
5 |
Dzień Matki i Ojca. |
Klasowe spotkania okolicznościowe. |
wychowawcy klas, świetlica |
II połowa maja |
||||||
6 |
Przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych dla uczniów realizujących indywidualny tok nauki, dla uczniów realizujących obowiązek nauki poza szkołą. |
Egzaminy klasyfikacyjne
|
nauczyciele prowadzący takie zajęcia |
przed radą klasyfika - cyjną |
||||||
7 |
Zatwierdzenie arkusza projektu organizacji szkoły na rok szkolny 2019/2020, przez organ prowadzący. |
Zatwierdzenie arkusza /projektu/ organizacji szkoły przez burmistrza. |
organ prowadzący szkołę |
do 24 maja (piątek) |
||||||
8 |
Zadania kadrowe:
|
Decyzje dyrektora szkoły |
dyrektor szkoły, kierownik administracyjno gospodarczy |
do 31 maja (piątek) |
||||||
9 |
Zakończenie procedury awansu zawodowego dla nauczycieli, którzy kończą staż w tym roku. |
Przygotowanie się do pisania sprawozdań |
nauczyciele kończący staż |
do 31 maja |
||||||
10 |
Rajd rowerowy dla klas V i VI |
Opracowanie trasy rajdu i jego organizacja. |
nauczyciele wychowania fizycznego |
koniec maja lub początkiem czerwca |
||||||
11 |
Międzyklasowy Turniej Piłki Siatkowej Chłopców i Dziewcząt klas gimnazjalnych. |
Zawody sportowe |
nauczyciele wychowania fizycznego |
Maj /czerwiec |
||||||
CZERWIEC 2019 r. |
||||||||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
||||||
1. |
Międzynarodowy Dzień Dziecka.Dzień Sportu Szkolnego. |
Imprezy sportowe, konkursy, zabawy |
dyrekcja szkoły, nauczyciele wychowania fizycznego |
Termin uzgodniony z organem prowadzącym Szkołę. |
||||||
2. |
Olimpiada Sportowa - „Sprawni Razem” |
Olimpiada integracyjnaprzygotowana przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób |
nauczyciele wychowania fizycznego z gimnazjum |
1.06.2019 |
||||||
3 |
Dodatkowy termin egzaminu w gimnazjum oraz egzaminu po VIII klasie szkoły podstawowej.
|
Egzamin przeprowadzony |
dyrektor szkoły |
termin ustalony przez dyrektora CKE
|
||||||
4 |
Zapoznanie uczniów i rodziców |
Rozmowy |
nauczyciele przedmiotów, wychowawcy klas. |
na dwa tygodnie przed klasyfikacją do 27.05.19. |
||||||
5 |
Zebranie z rodzicami uczniów przyszłych klas pierwszych szkoły podstawowej. |
Spotkanie |
dyrektor |
07 czerwca 2019 (piątek godz.17:00) |
||||||
6 |
Wybory do szkolnych samorządów uczniowskich na rok szkolny 2019/2020. |
Demokratyczne wybory poprzedzone kampanią wyborczą. |
opiekunowie samorządów szkoły podstawowej |
do 07.06 |
||||||
7 |
Podanie do publicznej wiadomości szkolnego zestawu programów nauczania i szkolnego zestawu podręczników, który będzie obowiązywał od początku następnego roku szkolnego. |
Wykaz podręczników, programów na stronach internetowych oraz na tablicy ogłoszeń |
dyrektor szkoły |
do 21.06. |
||||||
8. |
Klasyfikacja roczna uczniów szkoły podstawowej. Zatwierdzenie przez radę wyników klasyfikacji. |
Rada pedagogiczna |
dyrektor szkoły, nauczyciele |
10. czerwca |
||||||
9. |
Ostateczny termin przekazania wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego z OKE. |
OKE, poprzez dostarczenie wyników do szkoły. |
pracownicy OKE |
wg OKE |
||||||
10. |
Wyznaczenie terminów egzaminów poprawkowych |
Zarządzenie dyrektora szkoły. |
dyrektor szkoły |
do 21.06.19. |
||||||
11. |
Przedłożenie projektu oceny dorobku zawodowego przez opiekuna stażu. |
Sporządzenie projektów ocen. |
opiekunowie stażu |
do 14.06. |
||||||
12. |
Złożenie sprawozdań z odbytego stażu przez nauczycieli kończących staż 31 maja danego roku. |
Złożenia sprawozdań |
nauczyciele kończący staż w danym roku |
do 21.06. |
||||||
13. |
Powołanie komisji kwalifikacyjnych dla nauczycieli stażystów. |
Wydanie decyzji. |
dyrektor szkoły |
do 21.06. |
||||||
14 |
Uroczyste zakończenia roku szkolnego dla uczniów klas III gimnazjum oraz uczniów klas VIII szkoły podstawowej. Pożegnanie absolwentów szkoły. |
Akademia w sali gimnastycznej. |
dyrekcja szkoły, wychowawcy klas III oraz klas VIII, rodzice |
19 czerwca |
||||||
15 |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych. |
Akademia na placu szkolnym. |
dyrekcja szkoły, wychowawcy, samorządy uczniowskie |
21 czerwca |
||||||
16 |
Ferie letnie |
Bez zajęć szkolnych. |
-------------------- |
24.06. |
||||||
17 |
Wnioski o przyznanie stypendium ministra w przypadku uczniów klas programowo najwyższych. |
Sporządzenie wniosków. |
wychowawcy klas, dyrekcja szkoły |
do 21.06.19 |
||||||
18 |
Wnioski Samorządu Uczniowskiego |
Sporządzenie wniosków. |
samorządy uczniowskie |
do 28.06.19 |
||||||
19 |
Rozmowy kwalifikacyjne na stopień nauczyciela kontraktowego, wydanie zaświadczeń. |
Rozmowa w szkole. |
dyrektor szkoły, |
zgodnie |
||||||
20 |
Złożenie wniosków dotyczących postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego przez nauczycieli kończących staż |
Złożenia wniosków |
nauczyciele kończący staż |
do 28.06. |
||||||
21 |
Przegląd dokumentacji przebiegu nauczania. |
Przegląd dokumentacji |
dyrektor szkoły,, wicedyrektorzy, kierownik świetlicy |
do 28.06.19. |
||||||
22 |
Przegląd dokumentacji finansowej szkoły. |
Przegląd dokumentacji |
dyrektor szkoły, księgowa |
do 28.06.19 |
||||||
23 |
Posiedzenie plenarnepodsumowujące pracę szkoły |
Rada pedagogiczna w szkole. |
dyrektor szkoły, |
27 czerwca (czwartek |
LIPIEC 2019 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1. |
Przedstawienie kuratorowi oświaty wniosków o przyznanie dla ucznia stypendium Ministra Oświaty |
Wnioski |
dyrektor szkoły |
zgodnie z kalendarzem MEN |
2. |
Udział dyrektora szkoły lub wicedyrektora (za upoważnieniem) |
Zgodnie |
dyrektor szkoły |
lipiec |
SIERPIEŃ 2019 r. |
||||
Lp. |
Ważne zadanie do wykonania |
Forma i miejsce realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
1. |
Posiedzenie Rady Rodziców Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Staszowie w celu: Wyboru ubezpieczyciela uczniów, ustalenia preliminarza wydatków. Zaopiniowanie planów nauczania |
Spotkanie w szkole. |
przewodniczący rady rodziców |
22 sierpnia |
2. |
Przygotowanie nowego roku szkolnego. Decyzje w sprawie przyspieszenia bądź odroczenia obowiązku szkolnego. Układanie planu lekcji. |
Przegląd szkoły.Uzupełnienie braków. Realizacja pilnych potrzeb. |
dyrektor szkoły, wicedyrektorzy |
od 26 do 30. sierpnia |
3. |
Ustalenie planu dyżurów nauczycieli na korytarzach szkoły. |
Plan dyżurów. |
dyrekcja szkoły, |
do 01.09.2019. |
4. |
Posiedzenie zespołów nauczycielskich w celu opracowania „Kalendarza imprez na rok szkolny 2019/2020” |
Spotkanie w szkole. |
dyrekcja szkoły, liderzy zespołów przedmiotowych |
od 26.08. do 13.09.2019. |
5. |
Przeprowadzenie egzaminów poprawkowych dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum |
Egzaminy poprawkowe |
komisje powołane przez dyrektora szkoły |
od 26.08 do 30.08.2019 |
6. |
Rada plenarna - organizacyjna. Zatwierdzenie przez radę ostatecznych wyników klasyfikacji w przypadku egzaminów poprawkowych uczniów. |
Rada pedagogiczna w szkole. |
dyrektor szkoły, wicedyrektorzy |
29.08.2019. czwartek (godz.10:00) |
7. |
Zakończenie postępowania dotyczącego awansów dla nauczycieli, którzy złożyli wniosek do 30.06.2018r. |
Złożenie aktów nadania stopnia awansu zawodowego |
nauczyciele robiący awans, odpowiednie komisje |
do 30.08.2019 |
8. |
Wystawienie świadectw pracy, nawiązanie nowych umów o pracę. |
Wewnętrzne ustalenia |
dyrektor szkoły, kierownik administracyjno gospodarczy |
do 30.08.2019 |
9. |
Koniec ferii letnich. |
Przygotowanie szkoły do przyjęcia uczniów (protokół przeglądu warunków BHP).Sporządzenie protokołu z przeglądu BHP. |
dyrekcja szkoły |
do 30.08.2019 (piątek). |
10. |
Analiza stanu gotowości bazy szkoły po feriach. |
Sporządzenie wykazu potrzeb dla szkoły. |
dyrektor szkoły, powołana komisja nauczycielska |
28-30.08. 2019 |
11. |
Rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2018/ 2019 |
|
Dyrekcja szkoły |
02.09.2019 (godz.9:00 poniedziałek) |
Posiedzenia Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Staszowie odbywają się zgodnie z Planem posiedzeń Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2018/2018, /załączniki do Planu nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Staszowie/.
Hospitacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli odbywają się zgodnie
z Harmonogramem hospitacji w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Staszowie /załączniki do Planu nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Staszowie/.
Dodatkowymi dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w szkole są:
-
02 listopada 2018r. – (piątek),
-
09 listopada 2018 r. - (piątek),
-
10, 11, 12 kwietnia 2019 r.- (środa, czwartek, piątek - dni egzaminu dla uczniów klas III Gimnazjum)
-
15, 16, 17 kwietnia 2019 r.- (poniedziałek, wtorek, środa - dni egzaminu dla uczniów klas VIII
Nauczyciele odpowiedzialni za organizację imprez, audycji itp. są wykazani
w Kalendarzu imprez na rok szkolny 2018/2019. Imprezy organizowane są zgodnie
z „Kartą Organizacji Imprez”
Kronikę Szkoły prowadzi: mgr Zbigniew Maruszewski wraz z innymi wspomagającymi nauczycielami. Opiekunami Samorządu Uczniowskiego w szkole podstawowej są: mgr Beata Boroń Sitko, mgr Renata Janeczko, mgr Ewa Kowalska, a w klasach gimnazjalnych: mgr Katarzyna Adamczyk, mgr Klaudia Bień oraz mgr Anna Dziewięcka -Fortuna. Szkolny Klub Wolontariatu prowadzą: mgr Anna Dudajek oraz mgr Ewa Pawlik– Witaszek.
W szkole realizowany jest w roku szkolnym 2018/2019 Szkolny Program Wychowawczo - Profilaktyczny.Wychowawcy realizują wytyczne programów poprzez Klasowe Programy Wychowawczo–Profilaktyczne przedstawione w formie ujednoliconej w formie tabelki (wzór w załączniku do Programu Wychowawczo – Profilaktycznego Szkoły). W szkole działa Szkolny Koordynator do Spraw Bezpieczeństwa. Rodzice mogą uzyskać informacje na temat pracy szkoły ze szkolnej strony internetowej: zs2.staszow.pl oraz w sekretariacie szkoły, na tablicy ogłoszeń zespołu szkół oraz w bibliotece i czytelni szkolnej. Telefon kontaktowy do szkoły 158644149 oraz 158643067.
Opracowanie:
Elżbieta Pizur
Zdzisław Pizur
Renata Janeczko
Beata Boroń- Sitko
Ewa Kowalska
przy współpracy z dyrekcją szkoły.
Kalendarz Imprez Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Staszowie
w roku szkolnym 2018 / 2019
PLAKATY INFORMUJĄCE O UROCZYSTOŚCIACH I IMPREZACH
PRZYGOTOWYWANE Z TYGODNIOWYM WYPRZEDZENIEM
Lp. |
Nazwa imprezy (uroczystości) |
Forma realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin |
Podpisy osób odpowiedzialnych |
---|---|---|---|---|---|
1. |
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego |
- akademia ogólnoszkolna |
- dyrekcja, nauczyciele, wychowawcy, SU, Marek Chodurek |
03 września 2018 r. |
|
2. |
Rocznica września |
- okolicznościowe lekcje przedmiotowe i wychowawcze |
- nauczyciele poloniści, nauczyciele historii, wychowawcy |
wrzesień 2018 r. |
|
3 |
Odsłonięcie tablicy przy grobie Nieznanego Żołnierza na Cmentarzu Komunalnym w Staszowie |
Montaż poetycko- muzyczny |
E. Szymańska, M. Rajca |
17 września 2018 r. |
|
4.
|
Przedsięwzięcia profilaktyczno – edukacyjne „Kochane Pierwszaki” |
Impreza edukacyjno - profilaktyczna pod patronatem Kuratora Oświaty i Prezydenta Miasta Kielc. |
Nina Madyńska -Poniewierka |
21 września 2018 r |
|
5. |
Piesze Rajdy dla klas IV – VIII, III gimnazjum |
Rajdy piesze lub rowerowe (w tym Ekologiczna Ścieżka w Golejowie) |
Nauczyciele WF Anna Dziewięcka - Fortuna |
wrzesień 2018 r. |
Anna Dziewięcka - Fortuna |
6. |
Dzień Chłopaka |
- imprezy klasowe, - wyjścia do pizzerii. |
- wychowawcy klas - SU |
wrzesień 2018 r. |
|
7.
|
Program „Klub” |
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z piłki nożnej i piłki siatkowej |
Rafał Konat Iwona Szercer Agnieszka Chodyna |
wrzesień – listopad 2018 r. |
|
8. |
Prezentacja umiejętności artystycznych dzieci uczęszczających na świetlicę szkolną przez cały rok.
|
-występy artystyczne |
-nauczyciele świetlicy. |
cały rok. |
|
9. |
Akcja „Mój czworonożny przyjaciel” – pomoc bezdomnym zwierzętom |
- zbiórka żywności i darów, - gazetka ścienna - konkurs plastyczny |
Odpowiedzialni nauczyciele: Samorząd Uczniowski |
cały rok |
|
10. |
Tydzień misyjny |
-spotkanie z misjonarzem |
- nauczyciele religii |
październik 2018 r. |
Agata Bazak |
11. |
Europejski Tydzień Kodowania |
- zajęcia kodowania |
E. Mikus |
16-21, 10 2018 r. |
E. Mikus |
12. |
Dzień Edukacji Narodowej |
- akademia - akademia powiatowa |
- dyrekcja - nauczyciele: A. Sałata A. Walas E. Lachowska M. Chodurek B. Piotrowicz |
12 października 2018r (piątek),
|
A. Sałata A. Walas E. Lachowska E. Pawlik-Witaszek |
13. |
Ślubowanie „świetliczaków” |
-przedstawienie |
- nauczyciele świetlicy |
Październik 2018 r. |
|
14. |
Święto Zmarłych |
- audycja przez radiowęzeł - wizyta - gazetka SU |
- wychowawcy klas: - katecheci: J. Wójcik E. Pizur |
31 października |
|
15. |
Święto Szkoły – 100. rocznica istnienia Szkoły Podstawowej |
- akademia ogólnoszkolna konkurs okolicznościowy plastyczny, historyczny, literacki. -podsumowanie projektu "Drogi do Niepodległości na Ziemi Staszowskiej" |
- dyrekcja szkoły, - nauczyciele poloniści, historii i sztuki, nauczyciele bibliotekarze
|
09listopada 2018 r. (piątek) |
E. Szymańska, M. Rajca, B. Ptak, B. Piotrowska, A. Walas, R Janeczko, B, Boroń Sitko, E. Kowalska, H. Plewa, E. Pawlik-Witaszek |
16. |
Święto Szkoły – 100. rocznica istnienia Szkoły Podstawowej |
- Msza Święta w kościele Ducha Świętego z udziałem całej społeczności szkolnej. |
-nauczyciele religii, opiekunowie SU, |
11 listopada 2018 r (niedziela) |
E. Szymańska, M. Rajca, B. Ptak, R Janeczko, B, Boroń Sitko, E. Kowalska |
17. |
100. rocznica Odzyskania |
- udział społeczności uczniowskiej w uroczystościach na terenie Staszowa wykonanie kotylionów |
- dyrekcja szkoły, - SU gimnazjum, - SU szkoły podstawowej,
|
11 listopada 2018 r. |
E. Szymańska, M. Rajca, B. Ptak, R Janeczko, B, Boroń Sitko, E. Kowalska |
18. |
Ślubowanie uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej |
- akademia ogólnoszkolna - występy pierwszoklasistów |
- wychowawcy klas I szkoły podstawowej - nauczyciele nauczania początkowego klas pierwszych - SU |
09listopada 2018 r. |
w. FirlitB. Dorobek-Skórska, B. Gromniak, A. Łokieć |
19. |
140. rocznica urodzin L. Staffa |
Audycja przez radiowęzeł |
Nauczyciele biblioteki nauczyciele poloniści |
14.11.2018 |
Nauczyciele biblioteki nauczyciele poloniści |
20. |
Andrzejki |
- imprezy klasowe - audycja przez radiowęzeł, |
- wychowawcy klas, - świetlica
|
27-38 listopada 2018 r. (wtorek, środa) |
|
22. |
Mikołajki w szpitalu |
Przedstawienie na oddziale dziecięcym |
E. Pawlik – Witaszek, A. Sałata |
grudzień 2018 |
? |
23. |
Wigilia |
uroczysta kolacja, jasełka |
- katecheci, I -III - H. Plewa B. Dorobek-Skórska |
18 grudnia 2018 r. (wtorek) |
|
24. |
Christmas traditions |
- audycja przez radiowęzeł, |
Nauczyciele j. angielskiego szkoły podstawowej A. Barańska, E. Szymańska |
19 grudnia 2018 r. |
|
25 |
Ferie zimowe |
- zawody sportowe - konkursy |
- wychowawcy klas, - nauczyciele wychowania fizycznego |
14 -27 stycznia 2019 r. |
|
26. |
Bal karnawałowy |
- bal karnawałowy dla klas I-III |
-SU, |
11 stycznia 2019 r. |
|
27. |
Komers trzecioklasistów gimnazjum |
- bal |
- wychowawcy klas III gimnazjum
B. Malinowska (polonez) |
pierwsza sobota ferii 2019 r. |
M. Rajca, E. Szymańska. Z. Maruszewski, A, Walas |
28 |
Dyskoteka karnawałowa |
- dyskoteka |
-SU, |
styczeń 2019 r. |
|
29. |
Mistrzostwa Szkolne |
- zawody sportowe ( wg ustaleń z dyrekcją szkoły) |
- nauczyciele wychowania fizycznego szkoły podstawowej |
styczeń/luty 2019 r. |
|
30 |
Dzień bezpieczeństwa Internetu |
- zajęcia w pracowni -gazetka spotkanie z policjantem
|
E. Mikus |
08.02.2018 |
E. Mikus |
31. |
Dzień Dziewczyny I Kobiety |
- imprezy klasowe |
- wychowawcy klas - SU |
08 marca 2019 r. |
|
32 |
Pierwszy Dzień Wiosny Międzynarodowy Dzień Poezji |
- wyjście do kina - konkursy - zabawy - audycje - zorganizowane wyjścia z wychowawcą - pokazy naukowe - prezentacje najciekawszych projektów uczniów klas gimnazjalnych |
- wychowawcy klas - SU - nauczyciele wychowania fizycznego - wychowawcy świetlic - nauczyciele poloniści - nauczyciele poszczególnych przedmiotów |
21 marca 2019r. ( czwartek) |
|
33. |
Cykliczny Wiosenny Turniej Mini - Piłki Siatkowej o Puchar Dyrektora Szkoły |
- zawody sportowe |
- A. Chodyna, |
marzec/ 2019 r. |
|
34. |
Dzień św. Patryka |
- audycje przez radiowęzeł. |
Nauczyciele języka angielskiego |
marzec 2019 r. |
|
35. |
Festiwal Kultury Szkół |
- prezentacje artystyczne |
- nauczyciele poloniści:, |
marzec/ kwiecień 2019 |
M. Rajca E. Szymańska A. Walas |
36. |
Święto Ziemi |
- audycje przez radiowęzeł - konkurs fotograficzny - wystawa |
|
24 kwietnia 2019 r. |
|
37 |
Rocznica kanonizacji Jana Pawła II |
- audycja przez radiowęzeł |
- katecheci: E. Pizur |
kwiecień 2019 r. |
|
38 |
Powitanie Wiosny |
-rajd rowerowy |
B. Malinowska, B. Wieczorek |
kwiecień / maj 2019r. |
|
39 |
Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej |
|
M. Baran R. Janeczko B. Boroń Sitko E. Kowalska |
13 kwietnia 2018 |
|
39 |
Święto Flagi Państwowej |
- audycja przez radiowęzeł - okolicznościowe lekcje |
- nauczyciele historii M. Baran, R. Janeczko, - wychowawcy klas |
30 kwietnia 2019r. |
|
40 |
226. Rocznica Konstytucji |
- udział społeczności uczniowskiej w uroczystościach |
- SU, - wychowawcy klas |
3 maja 2019 r. |
|
41 |
Turniej Piłki Nożnej chłopców |
zawody |
Iwona Szercer, Rafał Konat |
maj / czerwiec 2019 |
|
|
Dzień Europejski |
|
Maria Kos Anna Legawiec |
I tydzień maja 2018 |
Maria Kos Anna Legawiec |
42 |
Śniadanie Mistrza „Trzymaj Formę” |
konkurs Kulinarny dla uczniów klas gimnazjalnych |
Barbara Malinowska |
maj - czerwiec 2019 r. |
|
43. |
Dzień Matki i Ojca |
- klasowe spotkania okolicznościowe - audycje przez radiowęzeł. |
-wychowawcy klas, |
maj - czerwiec 2019 r. |
|
44 |
„Sprawni razem” |
- olimpiada integracyjna |
- B. Malinowska - R. Konat - B. Wieczorek - I. Szercer |
maj / czerwiec 2018 r. |
|
46 |
Rajd Rowerowy dla klas V – VI i klas III |
- rajd rowerowy |
- nauczyciele B. Dorobek- Skórska |
maj / czerwiec 2019 r. |
|
47 |
Spotkanie młodych ekologów w szkółce w Czernicy |
- konkursy - gry i zabawy integracyjne uczniów kl. II b c i kl. III a oraz dzieci - ognisko |
G. Urbańska, M. Socha, |
czerwiec 2019 r. |
|
48 |
Klasowy Turniej Piłki Siatkowej dla uczniów klas gimnazjalnych. |
- zawody sportowe |
- R. Konat - B. Wieczorek - B. Malinowska |
kwiecień/ czerwiec 2019 r. |
|
49 |
Turniej koszykówki Mix 2+2 gimnazjum |
- zawody sportowe |
- B. Wieczorek - B. Malinowska |
maj / czerwiec 2019 r. |
|
50 |
Turniej ”Dzikich Drużyn” – koszyków LZS |
- zawody sportowe |
- M. Wrona, - B. Malinowska |
czerwiec 2019 r. |
|
51 |
Uroczyste zakończenie roku szkolnego dla uczniów klas III gimnazjum oraz klas VIII szkoły podstawowej. |
pożegnanie absolwentów |
-dyrekcja szkoły, |
19 czerwca 2019 r.
|
M. Rajca E. Szymańska A. Walas |
52 |
Uroczyste zakończenie roku szkolnego |
- uroczysta akademia, |
- dyrekcja szkoły, - SU, M Chodurek |
21 czerwca 2019 r. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych 03 września 2018 r.
Zimowa przerwa świąteczna 24.12 – 01.01. 2019 r.
Ferie zimowe: 14.01 -27.01.2019 r.
Wiosenna przerwa świąteczna 18.04 – 03.04.2019 r.
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych 21 czerwca 2019 r.
Opracowano: E. Pizur, Z. Pizur, B. Boroń – Sitko, E. Kowalska, R. Janeczko