Zielona Szkoła w Krynicy

W dniach 23-25 maja uczniowie klasy 1c, wraz z wychowawczynią Niną Madyńską-Poniewierką i rodzicami, wybrali się na Zieloną Szkołę do Krynicy-Zdrój. Krynica-Zdrój, nazywana perłą górskich uzdrowisk, to niezmiernie ciekawa i piękna miejscowość położona w Beskidzie Sądeckim. Do Krynicy dojechaliśmy w porze obiadowej. Po pysznym posiłku i rozpakowaniu bagaży mali podróżnicy wyruszyli na powitanie Krynicy. Spacerowaliśmy Deptakiem, podziwialiśmy pięknie urządzone parki i piliśmy „Słotwinkę” w Pijalni Wód. Kolejką linowo – terenową wjechaliśmy na Górę Parkową. Powrót z Góry Parkowej to spacer szlakiem turystycznym. Drugiego dnia wjechaliśmy kolejką gondolową na Jaworzynę, Z przewodnikiem pokonaliśmy ponad 4 km ścieżkę edukacyjno - przyrodniczą z 13. przystankami. Nie lada atrakcją okazał się jeden z pomników przyrody nieożywionej zwany, od swej legendy, Diabelskim Kamieniem. Trzeci dzień to wizyta w Pasiece Barć w Kamiannej. Zwiedzaliśmy: kościół (dawna cerkiew prawosławna) ,skansen uli, pasiekę, pawilon pasieczny. Mieliśmy możliwość robienia świeczek z pszczelego wosku i degustacji miodów .

Szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy prosto w ramiona stęsknionych rodziców. Dla dzieci pobyt na "Zielonej Szkole" był egzaminem z samodzielności, zaradności, samodyscypliny i umiejętności współdziałania w grupie. Wszyscy zdali go na szóstkę.

Autor: Wychowawca kl. Ic Nina Madyńska-Poniewierka

Więcej >>

29-05-2018, Marek Poniewierka
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.